Get Adobe Flash player

Belépés



Címlap

Köszöntjük weblapunkon

Szolidaritás Köztisztviselők

Az MKKSZ honlapján (  http://www.mkksz.org.hu/index.php/2-uncategorised/548-300-kozszolga-meneszteset-jelentettek-be ) megjelent hírekre reagálva!

 

 

"Az alábbi nyilatkozattal fejezzük ki véleményünket, amelyben elfogadhatatlannak tartjuk a Kormány magatartását, a közigazgatásban dolgozókkal szemben."



Szolidaritási nyilatkozat!

 

 

A Magyar Autonóm Néppárt egyetért a Magyar Közalkalmazottak és Köztisztviselők Szakszervezete által meghirdetett tüntetéssel és annak céljaival.

 

Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a kormány 2015 végén visszamondta az általános béremelést, és az önkormányzati dolgozókat részben kizárva, csak egy kis részüknek rendezi, illetve rendezte a bérét.

 

Sértőnek találjuk, hogy az önkormányzati hivatalban dolgozó köztisztviselők csaknem nyolc éve semmilyen bérfejlesztésben nem részesültek, továbbá azt, hogy a mostani átalakításokkal az általános fizetésemelés helyett kettéválasztással kezelik a fizetésemeléseket, amikkel feszülséget teremtenek a hivatali dolgozók közt.

 

Különösen károsnak látjuk, hogy az önkormányzatiságot is fenyegető munkaerőhiány egyre inkább háttérbe szorítja a vidéki életet erősödését, ezzel megnövelve, az amúgy is egyre aggasztóbb méreteket öltő elvándorlást.

 

A párt együtt érez az egyre kiszolgáltatottabb helyzetben lévő hivatali dolgozókkal és szolidaritásáról biztosítja, a sztrájkolókat.

 

 

Budapest, 2016. 06.22.

Magyar Autonóm Néppárt

Módosítás: (2016. június 22. szerda, 07:26)

 

Autonómia Konferencia

Autonómia Konferencia

 

Példák és perspektívák. I. Autonómia-narratívák értelmezései a 19-20. századi Magyarországon.


A párt Magyarország jövőjét érintő nyilvános konferenciát tartott 2016. május hó 27-n a Budapest, Veres Péter út 79. szám alatt Krisztina Hotelben. Írsz:1163/16:30-20:00-óráig.

 

A magyarság autonómiáját és Európa helyzetét tárgyaló magas szintű konferenciát, a párt egyik tudományos tanácsadója tartotta kollegiális és a szak politikát folytató konglomerátumunknak.

 

Takács Gábor

elnök

Módosítás: (2016. május 30. hétfő, 07:24)

 

Nemzeti integráció, autonómia és szakrális múlt a Kárpát-medencében

 

        Előadás a

           Nemzeti integráció, autonómia és szakrális múlt a Kárpát-    medencében című, nemzetközi konferencián


Előadó, Takács Gábor

I.rész


--A beszámolóm témájában az autonómia, mint társadalmi forma kialakításának magyarországi lehetőségét és fontosságát ismertetem.--


Tisztelt Hölgyeim és Uraim

Előadásomban az „autonóm” kifejezést, az Önálló, független, magának törvényt alkotó, értelmezésben fogom használni.

Természetesen kitérek majd egyéb vonatkozásban azokra az autonóm fogalmakra, amely szerves részét képzik a függetlenségnek.


Ebben a témában többszörösen is érdekelt vagyok, mivel szívügyemként kezelem és építem is azokat a folyamatokat, amelyek az autonómiát hozzánk közelebb hozzák, legfőképpen azokhoz a társadalmat alkotó rétegekhez, amelyek azt kifejezetten igénylik, vagy akiknek előnyük származhat belőle. Ezek közé tartoznak az oktatás és a gazdaság bizonyos szereplői, illetve a nemzeti kisebbségek az országhatárokon belüli demográfiai szerkezetet figyelembe véve.


Nem vitatható, hogy vannak olyan térségek Európában, ahol már jól működnek bizonyos autonóm területek, mint például az Egyesült Írország, Skócia, illetve Spanyolország Katalónia, Baszkföld.

Ezek a területek példaként mutathatják a járható utat Magyarország fejlődésének is.

Megítélésem szerint Magyarország a legalkalmasabb területnek Közép-Európában, ahol egy nemzeti és gazdasági autonómia leginkább kialakulhat. Viszont itt említeném meg, hogy ez nem lesz másolható teljes mértékben, hiszen az autonómia egy több dimenziós fogalom. Erre vetítve, nagyban függ a terület geológiai adottságaitól, a benne jelenlévő kisebbségek összetételétől, azok kultúrájától, sokszínűségétől,,... stb. Az önállóság felé vezető utat e térségben, a helyi sajátosságok figyelembevételével kell először kialakítani, mivel a feltételek itt a legalkalmasabbak a környező területekhez, illetve országokhoz képest.


Az autonómia kialakításánál a közösségi akarton túl, a kulcskérdés nem a pénz megléte, vagy annak hiánya, hanem a szociális háttér és annak jól működő rendszere. Amely az egyik legelfeledettebb, de észrevétlenül is legfontosabb eleme a stabil önálló társadalomnak.


II.rész


--Az autonómia honi megvalósulása a társadalmunk különböző rétegeinek kapcsolatát erősíti, amely nagy mértékben meg tud felelni a változó és egyre gyorsabban fejlődő gazdasági igényeknek. Az autonómia alapvető tulajdonságait kell, hogy ötvözzük, hogy Magyarország teljes mértékben megfeleljen egy korszerű államnak. Általa dinamikusabban fejlődik a termelés, a kutatás (fejlesztés) és az innováció.--


Részben figyelembe véve a Schengeni és Európai Uniós szabályzásokat.


A világ egyik súlyosbodó problémája a demográfia, ezen belül főleg Európának a bevándorlás, Magyarországnak pedig a magyarok kivándorlása. amely nem csak szociális, hanem gazdasági problémákat is magával vonz. **

** Az orvosok kivételével tavaly tovább emelkedett a külföldre távozó egészségügyiek száma,.../ ...A fiatal gyógyítók viszont megállíthatatlanul elvágyódnak. Írja a--->

MED-COURIER Világgazdaság, 2014.01.23. http://www.med-courier.com/index.phtml?pid=100020&;id=35479 Világgazdaság Online-H.É.

 

Az önfenntartó, önrendelkező területek ezt a gondot könnyebben viselhetik, mivel a társadalmi, jogalkotási és gazdasági visszacsatolás gyorsabb és érzékenyebb. (itt nincs időm megfelelően kifejteni, de megközelítve úgy mondanám, hogy nem kell minden esetben Pl. a G20-ak döntését megvárni. Ez azért lehetséges, mert nem szükséges feltétlen megfelelni, más, esetleg külső érdekeknek, amely nem biztos, hogy minden tekintetben az adott önrendelkező társadalmat szolgálja. Már, ha csak ezt vesszük figyelembe is, elénk tárul, hogy az autonómiának nemhogy csak létjogosultsága van, hanem jól tervezve előnyös helyzetet teremthet egy nálánál jóval nagyobb közösségnek is, amely ezáltal élhetőbb értékkel is rendelkezik.)


További előnye az autonóm területeknek, hogy nagyban segíti a nemzeti kisebbségek problémáinak kezelését, hiszen a közös célok elérése folytán jobban egységgé kovácsolja őket, ezáltal növelni tudja a társadalom probléma megoldó erejét is.


Gazdasági vonatkozásban az autonómia egy rendkívül hatékony rendszer, mivel nem kifejezetten mamut vállalkozások alkotják, hanem inkább több kisebb vállalkozás, amelyből, ha kieső is van, azt könnyedén és gyorsabban átveheti egy másik, illetve egy új (szereplő) így kevésbé hagy hátra -béna kutyát-. Ennélfogva gyorsabban tud reagálni a kereslet igényeire és a kínálata sokkal szélesebb és magasabb minőséget eredményez.


Természetesen meg kell említeni a korlátokat is. Az egyik ilyen gond, hogy az eddig működő autonóm tartományok nagyon szűk rétege képes globális teljesítményre, így a világ nagy gazdasági vérkeringésébe kevésbé tud saját erőből bekapcsolódni.

Autonómia kiterjesztése


Véleményem szerint növelni kell az autonómiák elméleti és gyakorlati mozgásterét, mivel eddig az autonómiát, mint probléma megoldást használták előszeretettel olyan helyeken, ahol a kisebbségek valamilyen jogokkal kívántak előnyhöz jutni, mint pl. kultúrájuk védelmében,,Pl. az anyaország kulturális autonómiát adhatott nekik.


(megjegyzés, ...hogy miért kell szélesíteni az autonómia lehetőségeit?!)

Lehetetlen azonban egy autonóm terület határait oly módon meghúzni,

hogy az egy kisebbség minden tagját magában foglalja, egyetlen többségi lakos nélkül. Ilyen tiszta elhatárolást csak kiutasítással vagy legalábbis békés lakosságcserével lehet megvalósítani, és az egy államon belüli szabad lakhelyválasztás emberi jogának megsértésével (l. Egyezmény az Emberi Jogok és Alapvető Szabadságok Védelméről, 4. jegyzőkönyv, 2. cikk) lehet fenntartani. Ezért az autonóm területnek mindig lesznek a többségi lakossághoz vagy egy harmadik etnikai csoporthoz tartozó lakosai, és a kisebbségnek mindig lesznek nem az autonóm területen lakó tagjai.” **

** részlet Georg Brunner – Herbert Küpper: Európai autonómia-megoldások A kisebbségi önkormányzatok autonómia-modelljeinek tipológiája -ból http://www.jakabffy.ro/magyarkisebbseg/pdf/2004_1-2_27_brunner.pdf


Én úgy gondolom, hogy egy autonóm államforma létrehozása sokkal több is lehet annál, mint hogy különböző népcsoportokat, vagy kisebbségek problémáit állítsunk meg törekvéseikben, illetve nem kis túlzással nemzeti identitásukat törjük és állítsuk azt egy másik mellé.

Valamennyi kisebbségi jog feltételezi egy kisebbség meglétét. Ez közhelyszerűen hangzik, de igen fontos. Egy kisebbség csak akkor létezik, ha a kisebbség tagjai tudatában vannak, hogy csoportjuk valamely lényeges szempontból más.” **

** részlet Georg Brunner – Herbert Küpper: Európai autonómia-megoldások A kisebbségi önkormányzatok autonómia-modelljeinek tipológiája-ból http://www.jakabffy.ro/magyarkisebbseg/pdf/2004_1-2_27_brunner.pdf


Nos akik mások, azok esetleg lehetnek olyan sokan, és oly nagy számban, hogy az már veszélyeztetheti is a társadalmi békét, hiszen számtalan példa bizonyítja, hogy zavargások, konfliktusok alakulhatnak ki a rendezetlen helyzetből.

Meglátásom szerint, az egyén értékét figyelembe véve, békésen olvasztható közös érdek mentén össze az a autonómia, amely személyiség formáló erejével hat a különböző nemzetiségű kisebbségek, nem széthúzására, hanem dinamikus fejlődésére és a szövetségen alapuló nemzetállamokká válására.?önrendelkezésre.


Úgy gondolom, hogy az autonómia kiterjesztése lehet az a fordulópont amelyre a Magyar társadalom leginkább támaszkodhat a jövőben, hiszen jelenlegi gazdasági sebezhetősége abban mutatkozik meg leginkább, hogy nem képes magát önerőből fenntartani, ha globális gazdasági válság, vagy természeti katasztrófa éri. Így volt ez a 2008-as gazdasági válság idején is amikor Magyarország hatalmas, 20 milliárd eurós IMF-hitelkeretet kapott, cserében korlátoznia kell(ett) a bérek és a nyugdíjak kifizetését. (Írta az origó). ***

*** http://www.origo.hu/gazdasag/valsag/20081113-imf-hitel-kamatnyereseg-es-vitak-mire-lehet-kolteni-a-hatalmas.html

Segít az IMF, de nagy ára lesz


Itt ennél a pontnál többször felmerül az a kérdés is, hogy a jegybanknak autonómiája meddig terjedjen ki. (..vélemény a jegybank visszaélésének lehetőségeiről...)


definícióm/álláspont
-az autonómia egy olyan társadalmi berendezkedés, amely képes az önfenntartásra, képes megvédelmezni társadalmát, kultúráját, gazdaságát, szellemi alkotóerejét és képes magas fokú innovációt teremteni, hogy fejlődése egyenletesen kövesse a korának igényeit, sőt az előtt haladjon.
Alkotmánya, az autonóm társadalom működésével kapcsolatos érdekek és célok szabályozására és külkapcsolatára vonatkozó alapelveken nyugszik. Politikai indíttatása, hogy autonóm szövetségi megállapodásokat is tudjon kötni (mint pl. gazdasági, kulturális, autonómpolitikai, nemzetkisebbségi . . .), más autonóm terültekkel.- Takács Gábor 2012. 10. 14. 14:22


III.rész

--Az autonómia a jövőnk egyik legértékesebb társadalmi formája lehet, amely egy gazdaságilag és mentálisan ellenállóbb államformát eredményez.--

Az igazán teljes mértékben önrendelkező autonómiák kialakulása egyre nehezebb, hiszen nincsenek a globalizmussal szemben meg, azok az érdekérvényesítő elemek, amelyek feltétlen szükségesek annak eléréséhez.

Ezen lehet változtatni.

Olyan, nem önkizsákmányoló gazdasági modellt kell állítani az autonóm modell mellé, amelyet elfogad az a nagyobb közösség, amelynek addig része, vagy részese volt. Ez szintén tekinthető több dimenziósnak, de a feltétlen lét kérdése az autonómia kialakulásának, hiszen az autonóm területeknek akkor is működniük kell, ha kifogynak például azokból az energiahordozókból, amelyeket addig használtak.

A siker kulcsa az új gazdasági megoldások számbavétele, amelyeket eddig még nem használtak, vagy nem mindenki számára ismertek. A gazdasági megoldást megfelelően védeni is kell azoktól a káros folyamatoktól, amitől a világ gazdasága nem igazán védett, pl. a spekulációtól. Véleményem szerint erre kell inkább fókuszálnia annak az autonómiára vágyó területen élőknek, akik sikerre kívánják vinni elképzelésüket.

Fontos megjegyezni

A jelenlegi globális gazdasági rendszer, aláássa az autonómiát.


Mivel az önálló társadalmi berendezkedés nagyban függ a különböző autonómia modellek pontos összevonásától, illetve annak politikai, jogi, gazdasági, etnikai, kulturális fázisainak harmonizációjától, ezért világosan látható, hogy olyan területen nem építhető autonómia, ahol ezek nincsenek összhangban egymással és nincs meg a megfelelő külső befogadó képesség. Nagyban függ az értelmiség munkájától is, hiszen a magas szellemi tevékenység mutathat utat a következő generációnak, a fenntartható fejlődés kialakítására.


Itt kell leszögeznem, hogy bár fontosak a különböző autonómia modellek, mégsem használhatóak egy új területre, mint egy licenc.


Továbbá, úgy gondolom, hogy a legalkalmasabb kisebbségi népcsoportok erre a határainkon belül a német, a szlovák, horvát, valamint a ruszinok. ****

 

Felvetődött a cigányság autonómiája is az elmúlt évben, mivel egyre nagyobb lélekszámuk ezt indokolná, de úgy gondolom, hogy a felzárkóztatásuk nem elégséges.*****


IV.rész

 


Végezetül ismertetem következtetéseimet

 

Magyarországnak az Uniós csatlakozása ellenére is, a nemzetállami berendezkedését képzelem el. Ezt támasztják alá az országban egyre erősödő nemzeti-kulturális autonómiatörekvései is. Vannak még SOKAN sajnos akik komolyan gondolják, hogy az önrendelkezés visszaszorítható, némely civil törekvéssel.


 

Úgy látom, hogy egyre több értelmiségi méri fel a felelősségét annak, hogy a magas szintű munkájuk nélkülözhetetlenné fog válni, ha arra lesz lehetőségük, hogy állami szinten dolgozzák ki az autonómia jogosítványait.

 

Megítélésem szerint első lépésként, a spanyol autonómiák rendszere szolgálhat részint követendő elvnek.


 

Úgy gondolom, hogy Magyarország fejlődése nem állhat meg. Új történelmi korszak előtt állunk, amely a gazdaságilag ellenállóbb autonóm társadalmakból és szövetségeseikből fognak állni. Ez az elképzelés most még csak egy cél, de hamarosan valósággá válhat.

 

 


Kérem, ne feledjék


 

Az autonómia mindannyiunk közös érdeke.

 

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

 

 


Veszprém, 2014. október 17-18.

 

Takács Gábor


Köszönetet mondok a szervezőknek, a magas szintű konferenciáért



 


Időpont: 2014. október 17-18.


 

Helyszín: Dubniczay Palota (Veszprém, Vár utca 29.)

 

 

 

A konferencia fővédnöke: Szász Jenő, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke

 

 

 

A konferencia díszvendége: Duray Miklós író, politikus

 

 

 

A konferencia elnöke: Garaczi Imre (Pannon Egyetem)

 

 

 

10:30-11:00


 

Megnyitó: Molnár György, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet igazgatója


 

Köszöntő: Herth Viktória gyűjteményvezető, Dubniczay Palota


 

11:00-11:15


 

Kulturális műsor

 

 

 

Plenáris előadások:


 

11:15-11:55


 

Szilágyi István (Pécsi Tudományegyetem)


 

Erdély: Európa történelmi régiója

 

 

 

 

11:55-12:30


 

Garaczi Imre (Pannon Egyetem):


 

Nemzetpolitika és nemzetstratégia – jelenidőben

 

 

 

12:30-13:20 Szünet, büféebéd

 

 

 

Szekcióprogramok

 

2014. október 17. (péntek)

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Kovács Kálmán Árpád

 

 

 

13:30-13:50

Kovács Kálmán Árpád

(VERITAS Történetkutató Intézet)

Az egységes nemzeti szellemű oktatás és a református felekezeti öntudat problémái a századforduló évtizedeiben

13:50-14:10

Tóth Eszter Zsófia

(VERITAS Történetkutató Intézet, tudományos főmunkatárs)

Magyarság-szimbólumok a Pannonhalmi Bencés Gimnáziumban az 1950-es, 1960-as években

14:10-14:30

Sáringer János

(VERITAS Történetkutató Intézet, főmunkatárs)

Az Antall-kormány diplomáciai szolgálata

14:30-14:50

Rácz János

(VERITAS Történetkutató Intézet)

A korona "szentek" nélkül

14:50-15:05

Vita

 

15:05-15:20

Szünet

 

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Varga Csaba

 

 

 

15:20-15:40

Varga Csaba

(Stratégiakutató Intézet, Budapest)

A szakrális és evilági nemzet programja 2030még ma is tart Veszprémben.-ig

15:40-16:00

Major Gyöngyi

(Stratégiakutató Intézet, Budapest)

Nemzet, haza és szakralitás

16:00-16:20

Mód László

(SZTE Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék)

A szőlőhegy mint szakrális táj

16:20-16:40

Györfi János

(Stratégiakutató Intézet, Budapest)

Reszaklarizáció. Az egyetemes és magyar hagyomány szinergikus elemei

16:40-17:00

Simon András

(SZTE, BTK, Néprajzi és Kulturális Antropológiai Tanszék)

Szakrális és profán terek, ünnepek egy dél-zalai szőlőhegyen

17:00-17.15

Vita

 

17:15-17:30

Szünet

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Garaczi Imre

 

 

 

17:30-17:50

Berta Ágnes

(Pannon Egyetem, MFTK, Társadalomtudományok és Nemzetközi Tanulmányok Intézet hallgatója)

Merre tartunk?

A kettős állampolgárság kérdése Szlovákiában

17:50-18:10

Horváth Ádám Viktor

(Pannon Egyetem, MFTK, Társadalomtudományok és Nemzetközi Tanulmányok Intézet hallgatója)

A felvidéki magyar politikai élet gyökerei

18:10-18:30

Békési Júlia Boglárka

(Pannon Egyetem, MFTK, Társadalomtudományok és Nemzetközi Tanulmányok Intézet hallgatója)

Versenyfutás a labirintusban: a kisebbségi magyar pluralizmus Romániában

18:30-18:50

Lénárt Éva

(Pannon Egyetem, MFTK, Társadalomtudományok és Nemzetközi Tanulmányok Intézet hallgatója)

Autonómiatörekvés és válság Koszovóban

18:50-19:05

Vita

 

19:05-19:20

Szünet

 

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Szilágyi István

 

 

 

13:30-13:50

Birher Nándor

(Érseki Hittudományi Főiskola, Veszprém)

Nemzetpolitika – szabályozás

13:50-14:10

Iván András

(II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Történelem és Társadalomtudományi Tanszék)

Kárpátaljai magyar autonómia-törekvések a XX. században

14.10-14:30

Balogh Gábor

Nemzeti integráció katolikus felfogásban a két háború között

14:30-14:50

Pándi László

Szakrális vízi-turizmus, mint közösségi tér-idő

14:50-15:05

15:05-15:20

Vita

Szünet

 

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Szilágyi-Kósa Anikó

 

 

 

15:20-15:40

Szabadkai Antal

A Duna-völgy és a Kárpát-medence nemzetgazdaságai,

a nemzeti integráció gazdasági keretei

15:40-16:00

Szabadkai Attila Csaba

A nemzeti integráció – a magyar versenyképességet növelő tényezők egyik rejtett dimenziója

16:00-16:20

Takács Gábor

Az autonómia lehetőségei Magyarországon

16:20-16.40

Bagladi Orsolya

(Pannon Egyetem , Tanárképző Központ)

A magyarok és a mérgező gombák a Kárpát-medencében

16:40-17:00

Balogh Gábor

Nemzeti integráció katolikus felfogásban a két háború között

17:00-17:20

Szilágyi-Kósa Anikó

(Pannon Egyetem, Veszprém)

Nemzetiségi integráció vagy elkülönülés?

A Veszprém megyei német nemzetiség szakrális emlékei mint a térfoglalás eszközei

17:20-17:35

Vita

 

17.35-17:50

Szünet

 

 

 

 

 

 

 

 

2014. október 18. (szombat)

 

 

 

  1. Elnök: Garaczi Imre

 

 

 

9:00-9:20

Duray Miklós

(író, politikus)

A magyar nemzet Kárpát-medencei integrációjának

stratégiai kérdései

9:20-9:40

Kiss Endre

(ELTE, Nyugat-magyarországi Egyetem)

Nemzet és birodalom

9:40-10:00

Pap Tibor – Sarnyai Csaba Máté

Az Európa Tanács kisebbségpolitika ajánlásainak demokráciaelméleti vonzatai a XXI. században

10:00-10:20

Szendrey Anita

(Debreceni Egyetem, PhD-hallgató)

Az első világháború utáni változások a beregszászi római katolikus egyház életében (1919-1938)

10:20-10:40

Ördögh Tibor

(ELTE-ÁJK, PDI, doktorjelölt)

Kulturális autonómia Szerbiában

10:40-10:55

Vita

 

10:55-11:10

Szünet

 

 

 

 

 

 

  1. Elnök: Paksi László

 

 

 

11:10-11:30

Paksi László

(Pannon Egyetem)

Nemzeti öntudat, irodalmi kánon, irodalomtanítás

11:30-11:50

Bognárné Kocsis Judit

(Pannon Egyetem)

A magyar nevelés, a magyar mentalitás szerepe más emberekhez, népekhez való viszonyulásban

11:50-12:10

Györe Géza

(Pannon Egyetem)

Magyar digitális adattárak a Vajdaságban

12:10-12:30

Fehér András

A Magyar Szent Korona üzenetének dekódolása, mérnöki szemmel

12:30-12:45

13:00

Vita

A konferencia zárása

 

 

 

 

Az előadások terembeosztása:

 

-Moholy-Nagy László terem: megnyitó, plenáris előadások, 1-2-3. szekciók és a 6-7. szekciók.

 

-Bokros-Birmann terem: 4-5. szekciók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Együttműködő partnerek, támogatók:


 

Dunántúli Református Egyházkerület


 

Four Gates Hungary


 

Nemzetstratégiai Kutatóintézet


 

Tiszta Formák Alapítvány


 

VERITAS Történetkutató Intézet


 

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata

 

 




Módosítás: (2014. október 18. szombat, 10:00)

 

Megoldás, Autonómia

Az előadás elvi anyaga, amely a 2015 november hó 24-én megtartott egyeztető fórumon hangzott el!

A dokumentum nem tartalmazza az előadás során elhangzott magyarázatokat, kiegészítéseket.

Elődadó: Takács Gábor


 

Erőfeszítések az önrendelkezésért, önkormányzatiságért

Köszöntő: . . .

 

-Meghívom Önöket egy utazásra, ami az önrendelkezés és az önkormányzatiság felé halad, ez néhol rázós lesz, de a célba érés pillanata mindenképp meg fogja érni!

 

-Minden nemzet küzd valamiért, ki az újabb piacokért, ki a nagyobb ásványkincsek megszerzésért, vannak akik az energiahordózókért, vannak akik a szabadságért, vagy az elnyomás ellen, de vannak jócskán olyanok is akik az alapvető emberi jogaikért...

 

-Lehet, hogy furcsa, de így kellene ennek lennie, hisz ezek a szűnni nem akaró harcok, küzdelmek által válhat ELLENÁLLÓBBÁ egy társadalom, kivívott jogaikkal, egy szebb és erősebb társadalmat tudhat be magának amellyel a fejlődését és TÚLÉLÉSÉT is BIZTOSÍTJA...

normál esetben:

A nemzetnek, harcolnia kell az emberi méltóság, az elnyomás, a zsarnokság, a kizsákmányolás ellen, mivel, Az ember legfőbb vágya egy olyan világ eljövetele,,, amelyben az elnyomástól, valamint a nyomortól megszabadult emberi lények szava és meggyőződése,, szabaddá válik.

Részlet, az emberi jogok egyetemes nyilatkozatából: szellemiségét

T

Hazánkban, veszélybe került a demokrácia , az önrendelkezés és az önkormányzatiság, aminek a hátrányaival szinte nap, mint nap szembesülünk.

 

Tisztelt Hölgyeim és Uraim:

Talán sosem volt még több jogunk az önrendelkezéshez, mint most...

Önrendelkezővé, Önálló nemzetté kell, hogy váljunk,, és kötelességünk, hogy ezt a nemzet elé tárjuk, mint lehetőséget. Elérkezett annak az ideje, hogy felszabadítsuk az elnyomás alól a megtévesztetteket, a ,,demokrácia,, és szabadság után vágyókat.”

Erre figyelmeztet

Bibó István munkásságában, a figyelmeztető szavak,, a nemzet megmaradásáért szólnak, nekünk és mindenki másnak.

Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen, gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól a (...) veszedelmektől, melyek az által válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük. Nekünk nem szabad félnünk a változástól és a változtatástól...

Írja: A kelet-európai kisállamok nyomorúsága, című művében (1946)

 

Jelenleg, még:

Zajlik a magyarság önrendelkezési jogának megsemmisítése... a demokrácia sárba tiprása...

-Az emberi jogok semmibevétele… veszélybe kerültek a magántulajdonok...

-Korlátozottabbá vált a szabadságunk, egyéni függetlenségünk, amely lehetővé tenné, hogy úgy rendezzük be az életünket, ahogy nekünk tetszik ...

-Rendszerszintű az alkotmányosság, a jogállamiság kiiktatása, a kettős mérce...

-Az egészségügy ellehetetlenítése...

-a felsőoktatás szétcincálása és az alapvető autonómiájuk ellehetetlenítése...,

a polgárok félreinformálása, hazugságban, anyagi függőségben tartása.. a családok egységének szétfeszítése (külföldi munkára kényszerítése, kilátástalan magyar megélhetés, nincs jövőkép...),

-A magyarok hazai alkotó szellemiség lehetőségeinek korlátok közé szorítása és az emberek jobb élethez való jogának elvétele...

 

Ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy: Minden Társadalmi Fejlődés, lényegében az egyén szabadságának bővülése során keletkezik.!, akkor tisztán érzékelhető mindenki számára, hogy merre haladunk!

 

-Ez háború, amit a zsarnok gyakorol a nemzet ellen, és ahol jelenleg az élet szinte minden terén vesztésre állunk... és eddig senki nem toborzott sereget, hogy ezt megállítsa, pedig meg kell állítani, ez vitathatatlan tény. Az ellenség, a választott ellenségünk, beépült a hétköznapjainkba, a médiába, beférkőzött a fejünkbe, sőt bent van az ágyunkban is… hisz, vele kelünk és vele fekszünk.

 

-Ki kell jelenteni, hogy szellemi megszállás alatt állunk, az ellenség ártó szándékkal fertőzi meg tudatunkat, eltulajdonítja alkotó munkánk értelmét, hogy senki se alkosson, hanem rabszolgaként éljen és ne gondolkodjon..., Azokat, akikkel fel lehetne éleszteni a társadalmat,, lépre csalja, magához édesgeti, hogy ne tudjon másnak segíteni, és parazitaként emészti fel az egészséges alkotó vágyat...

Hogy alakulhatott ez ki? Ki ezért a felelős? El kell mondanom, hogy mi vagyunk, de nekünk is kell helyrehozni. Mert ha nem, .... a társadalom széthullik.

Mit tehetünk?...

Két lehetőség van, vagy beállunk a nyájba és megyünk szolgamód a birkákkal,,, vagy felvállaljuk igazunkat, Erkölcsi felelősséggel a nemzet iránt, kivezetjük társadalmunkat a feudalizmus felé vezető útról, és az elnyomás sötét kilátástalanságából.

Jelen időben már, minden jogunk megvan, ahhoz, hogy kijelentsük :Magyarország elnyomott gyarmattá vált...

Jogunk, sőt kötelességünk ezt megállítani, lefékezni, a bűnösöket felelősségre vonni.

A magyar népnek vissza kell adni az országát, a választópolgároknak pedig azt a tisztánlátást és a szabad döntés lehetőségét, amely megilleti őket. Ez a kötelességünk!

Aki ezt nem teszi, az a magyarság hanyatlását segíti elő!

 

Társadalmi felelősségvállalás és a társadalom érettsége...

 

Az önrendelkezés hiányának jelei, Európa szerte...

.egyértelmű hanyatlás jelei mutatkoznak, a tagállamokban is...

A magyar emberek 2/3-a elvesztette hitét a politikai pártokban, mivel már láthatóan nem őket szolgálják; az intelligensebbek rájöttek arra is, hogy a kapitalisták épp azokat a célokat semmisítik meg, amelyeket a korábbi feltevések szerint szolgálniuk kellene.
Nem vagyunk egyedül
A világ is tanácstalan a kiút tekintetében. A parlamentarizmus és a demokrácia hanyatlása mára világjelenséggé vált.

Feltétlen meg kell jegyeznem, hogy:

Sajnálatos módon sokan a megváltást a fasizmusban és a kormányzás más "hasonló töltésű" formáiban keresik.
-De azt le kell szögeznünk, hogy az önrendelkezés elvének és jogának megvonása volt az az irány, amely ellentétes irányú hatásokat váltott ki a fejlődő társadalmak számára....

Ezt az irányt kell úgy visszaállítanunk, hogy az egyén értékét tartjuk fontosnak.

 

Veszélyben az önkormányzatiság

Az önkormányzás fogalma azt jelenti, hogy az adott helyi közösség függetlenül működik és saját ügyeiben önálló döntési jogosultsággal rendelkezik. A helyi önkormányzatok esetében ez abban nyilvánul meg, hogy a kormány csak ellenőrzési jogkört gyakorolhat felettük. Helyi közügyet csak kivételesen és csak törvény által  utalhat más szervezet feladat-  és hatáskörébe -írja a kormany.hu. Akkor tegyük ezt lehetővé és bővítsük is, és ne csak üres szavak legyenek.

Az önkormányzatok jelenlegi helyzete.... – hírek szerint (FN24 2015. 02. 02. 06:52), Megszűnhet Magyarországon az önkormányzatiság( kormánykísérletek az önkormányzatok központi vezetéséről)...

A kormányban kevésbé nézik jó szemmel a települések önrendelkezését, és hosszabb távon azt tervezik: az utolsó fillérig meg fogják szabni, mire használhatják fel a települések az iparűzési adóbevételüket. …

 

A mi feladatunk

Az önkormányzatok jövőbeli céljának kiemelése, egy modern, költséghatékony, feladat orientált önkormányzati rendszer kialakítása, amelyben újrafogalmazható az állam és az önkormányzatok közötti munkamegosztás.

 

Az önkormányzatiság társadalmi haszna, hogy sokkal „hatékonyabbak lehetünk a különböző szintű önkormányzatok igénybevételével, mint pusztán a mindent egy központból való igazgatás által....

  • A helyi önkormányzatok, kormányzásának szabadsága a legfontosabb...

 

Az javaslom, kezdődjön hát egy új időszámítás Magyarország számára:

A jó szándék és akarat formálja az autóm törekvéseinket! ??

 

A Magyar Autonóm néppárt (MAN) párt céljai és politikai törekvései

 

1./ Egy olyan Magyarország kialakítását tűzzük ki célul, hogy az a magyar nemzet egyetemes szimbólumává és a közép-európai országok mérföldkövévé válhasson.

 

2./ Önálló, független politikai nézetet valló, új tényleges szervezet alakulhasson, az általunk képviselt politikai irányvonallal.

 

3./ Előmozdítsa a fiatal nemzedékek céljainak és jövőképének kialakulását, az oktatási rendszer kiszélesítésén, a család és a társadalom orientációján keresztül.

 

4./ Magyarország hatékonyabb részvételét akarjuk Európában, melynek feltétele a tervszerű és felelős irányítási rendszer létrehozása.

 

5./ Az eddig gyakorolt politika hatása, a társadalom bizonyos rétegei között egyenlőtlenséget, töréseket eredményezett.

Törekvésünk ezeknek az egyenlőtlenségeknek a kiküszöbölése, elsimítása valamennyi számunkra elérhető demokratikus eszköz igénybevételével.

 

6./ Magyarország gazdaságát egy olyan modellre építenénk, melynek lényege a pontosabb átláthatóság. Az állami, a magán, az önkormányzati, illetve a külföldiek magyarországi tulajdonát képező vagyont egy, a spekulációt féken tartó rendszerre helyeznénk.

 

7./ Az autonóm politikai célok megvalósítása, a törvényes szervezetek közt harmonikus egységet képezzünk úgy, hogy az ne sértse az egyén érdekeit, valamint Magyarország egységét, szuverenitását nem korlátozza. Működése alkotmányos alapú, vezetése demokratikus modellben gyökerezzen.

 

8./ Elkötelezettséget kell vállalni, hogy társadalmi, gazdasági, politikai kérdésekben véleményt nyilvánítsunk, álláspontot foglaljunk és azt meg is védjük.

9./ Kapcsolatot kívánunk létesíteni külföldön lévő szervezetekkel, annak a célnak elérése érdekében, hogy az általunk képviselt politikai irányvonal hazánk számára értékessé váljon. A szakszerűség a tudomány, a nemzetközi kapcsolatrendszer összevonásával egy olyan Magyarország kialakítását tűzzük ki célunkul, amely meghatározó pillére lesz a közép- európai térség országainak és ezáltal támogatja az európai közösséget.

 

10./ Céljaink eléréséig fel szeretnénk használni minden rendelkezésre álló eszközt, amely a nyilvánosság eléréséhez szükséges Magyarországon, illetve a határainkon túl. Együtt kívánunk működni valamennyi demokratikusan működő szervezettel.

 

11./ A célkitűzéseink, törekvéseink fizikailag nem fenyegetik más társadalmi szervezetek munkáját, politikailag, gazdaságilag, erkölcsileg elő szeretné mozdítani Magyarország fejlődését.

 

12./ Tevékenységünk célja, hogy a jelenlegi kormányformáknak is új utat mutatva, a nép alkotmányos választó jogán keresztül, a közhatalom gyakorlásában való alkotmányos részvétel szándékával, céljainkat szem előtt tartva, védelmezzük hazánk biztonságát és elősegítsük a nemzet boldogulását.

 

13./ Megcélozzuk a saját program alapján álló, önálló kormányzást.

 

14./ Együttműködésre törekszünk Magyarország minden polgárával, társadalmi egységet építve.

 

15./ Ápoljuk a magyar történelmi múltat.

 

16./ Saját etikai kódex szerint szerveződünk és teremtünk kapcsolatot más szervezetekkel, amelyekkel a szervezet összhangban törekszik céljai elérésért.

ismételten...

Útelágazáshoz értünk... választanunk kell (ism.)

jelenlegi hatalom a feudalista középkor felé vezető út...., valamint az egyén érdekein alapuló önrendelkező, önszabályozó autonóm társadalom között!

 

Nehéz idők ezek, de szembe kell merni szállni a társadalom és az elménk elnyomóival, mert az élet az emberrel, az egyénnel kezdődik és vele is végződik. Nélküle nincs faj, nincs emberiség, nincs állam. Sőt még "társadalom" sem.

 

Magyarországon megérett a helyzet arra, hogy egy olyan politikai változás álljon be, amely kimozdítja és fejlődési pályára állítja elvakított és bénult társadalmat.

 

Mivel:

Az a törekvés, ami az egyén érdekén alapszik, szinte legyőzhetetlen és csak az válik leginkább tisztán érthetően követhetővé egy nemzet polgárainak számára.

Ez pedig az Autonómia.

 

Nekünk határozott elképzeléseink vannak, hogy milyen országot képzelünk el, gazdaságilag, politikailag, társadalmilag...

 

Az, hogy ez miképp érhető el, és milyen gyorsan, kizárólag rajtunk, autonómokon, az egyéneken és közösségeiken fog múlni.

 

Meggyőződésem, hogy

- egy EGÉSZ ORSZÁG várja, hogy egy Emberközpontú vezetése legyen,

 

- egy EGÉSZ ORSZÁG népe várja, hogy önállóvá válhasson, s élete jobbá forduljon,

 

- egy EGÉSZ ORSZÁG várja, hogy gazdasága fellendüljön,

 

- egy EGÉSZ ORSZÁG politikája várja a megújulást, az új szellemiséget, amely határozott kiutat mutat nemzete számára,,

 

- és EGÉSZ Európa várja, hogy egy megújult, modern Magyarország visszataláljon hozzá.

 

Mi ebben hiszünk, ez a feladatunk, erre szövetkezünk, mert ez lesz az ország ,, forradalmi autonóm reformációja" !

 

Köszönöm megtisztelő figyelmüket...

 

Takács Gábor

A rendezvény helyszíne: Budapest XI. Mérnök utca 40.

Budapest, 2015. november 24.

Módosítás: (2015. november 30. hétfő, 18:14)

 

ÖSSZETARTÁS Facebook OLDALAINK

AZ "ÖSSZETARTÁS" Facebook oldalaink

(konvergencia)

/Kérjük, látogassa a következő oldalainkat is/



Facebook: Magyar Autonóm Néppárt

https://www.facebook.com/pages/Magyar-Auton%C3%B3m-N%C3%A9pp%C3%A1rt/174384549343469

Facebook: Magyar Autonómia Mozgalom

https://www.facebook.com/pages/Magyar-Auton%C3%B3mia-Mozgalom/143458145835133

Facebook: Magyar Autonóm Nemzetszociális Karta

 https://www.facebook.com/pages/Magyar-Auton%C3%B3m-Nemzetszoci%C3%A1lis-Karta/553584177998091

Facebook: Élet

https://www.facebook.com/pages/%C3%89let/222625711255386

Magyar Autonóm Néppárt média:

http://www.youtube.com/watch?v=WzJwTJiTnwI


http://www.youtube.com/watch?v=VGoQqsJWAZM


http://www.youtube.com/watch?v=V2eHMWvvGZ4

Módosítás: (2015. szeptember 09. szerda, 16:44)

 

Magyarország is felelős a népvándorlásért

Magyarország is felelős a háborúk okozta népvándorlásért

 

   A magyar kormányt is felelősség terheli a háborúk okozta népvándorlásért, és a tömeges bevándorlásért Magyarországra. Felelőssége abból fakad, hogy semleges magatartás helyett magyar katonákat küldött a háborús konfliktusok sújtotta térségekbe az Egyesült Államok és a NATO oldalán, ahelyett, hogy távol tartotta volna magát a háborúktól, és a be nem avatkozás békepolitikáját folytatta volna – áll a Magyar Békekör hétfőn kiadott közleményében.

     A civil szerveződésű Békekör példaként említi Afganisztánt és Szíriát, ahonnan a legtöbb bevándorló érkezik Magyarországra. Az „Eltökélt támogatás” nevű misszió keretében száz magyar katonát küldtek Afganisztánba a NATO keretében. Az Iszlám Állam (IS) elleni hadviselés címén 116 magyar katonát vezényeltek az iraki Erbílbe, miközben az IS-elleni koalíciót irányító Egyesült Államok Törökországgal közösen az IS ellen Szíriában harcoló kurdokat bombázza.

     Magyarországot olyan konfliktusokba keverik, amelyekről kiderül, hogy céljuk nem a békefenntartás, hanem a birodalmi terjeszkedés és hódítás – hívja fel a figyelmet a Békekör -, majd emlékeztet a rendszerváltáskor megfogalmazott sarkalatos döntésre, miszerint magyar katona ne legyen külföldön, idegen katona lába pedig ne taposson magyar földet.

     Koszovóba, Bosznia-Hercegovinába és Montenegróba több mint 200 magyar katonát telepítettek. De fegyvereseink jelen vannak Líbiában, Egyiptomban, Szomáliában, Maliban, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Grúziában, Ukrajnában és Moldovában is.

     Létszámuk csekély, és a konfliktusok kimenetele szempontjából lényegtelen ugyan, mégis azt üzeni a világnak, hogy Magyarország azoknak az oldalán áll és harcol, akik háborúkat szítanak, és milliókat űznek el otthonukból és földjükről. A magyar kormány ezzel rossz szolgálatot tesz a békéért, megélhetésért és igazságért küzdő embereknek, és nem marad más választása, mint szembenézni a háborús politika következményeivel: a bevándorlással. Ételt-italt kell adni a menekülő tömegnek, szállást kell biztosítani neki, orvosi ellátásban kell részesíteni a bevándorló betegeket, gyermekeket, rászorulókat. Ez elől a humanitárius kötelezettség elől a kormány többé nem térhet ki büntetlenül, még akkor sem, ha a migrációt szögesdróttal próbálja feltartóztatni.

   A Magyar Békekör leszögezi: A népvándorlás feltartóztatásának egyetlen módja a népek életének és megélhetésének biztosítása saját hazájukban és földjükön. Ehhez mindenekelőtt békére van szükség. A magyar kormánynak fel kell hagynia kétarcú politikájával, melyre az jellemző, hogy szavakban békét hirdet, tetteivel pedig a háború mellé áll. Ezt bizonyítja a magyar katonai szerepvállalás a NATO keretében, az Oroszország elleni irányuló szankciók maradéktalan és következetes megszavazása a keletinyitás-politika hangzatos hirdetése közepette, és az amerikai nehézfegyverek magyarországi tárolásának engedélyezése nyilvánvalóan oroszellenes céllal.+++

 

 

Kiadta: MSZF SZK/MAN

Módosítás: (2015. augusztus 18. kedd, 14:47)